Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nemám strach,ale jsem opatrná

Není to tak dávno, co jsem se s jedním klukem v baru bavila o válce. Říkám mu, to je hrozný, kousek od nás se tvrdě válčí. Podíval se na mne a říká: Co furt řešíš, je to daleko, buď ráda, že tady to není, máš práci, máš kde bydlet a s válkou tam nic neuděláš. Možná, že je Islámský stát daleko, ale střílí se v Paříži. Já nejsem voják ani odborník na terorismus. Ale vím, že něco udělat můžu.  

Při slově válka se mi vždycky vybavila mapa na stole, cínoví vojáčci stojící na ní a velitele jak je hrabičkama přemisťuje. Armádu, jak někde na louce bojuje šavlemi muž proti muži. Když poslední muž padne, tak zazní fanfáry a je konec. Mohutně se oslavuje.
Dnes je to jinak, dnes bojuje muž proti dítěti, v kavárnách, účinnými zbraněmi se stali média, slovo a strach.
Nemít strach. Tolikrát jsem to v poslední době slyšela.
Pokusila jsem se nad významem tohoto slova přemýšlet. Zadala jsem si strach do slovníku českých synonym a vyskočilo na mne 8 slov: bázeň, úzkost, úděs, hrůza, poplach, obava, respekt, úlek. Musím konstatovat, že to slovo má velmi mnoho významů. Nejdříve jsem si myslela, že tam dvě slova nepatří. Obava a respekt. Po velmi těžké úvaze musím konstatovat, že jsou velmi důležitá.
Jednou z největší chyb v boji je podceňovat nepřítele. A proto je důležité velmi dobře vědět, kdo to je. Kohokoliv se na to zeptám, tak mi řekne islám. Dovolím si oponovat. Není to islám jako náboženství. Ale lidé. Většina z nich jsou odpadlíci z odnože sunnitské větve islámu, kteří si korán a hadís zneužili k politickým účelům. Kluci, kteří si chtěj hrát na vojáky. Rozšířit svůj Islámský stát na supervelmoc. Jsou plní nenávisti, protože se na ně prodavačka křivě podívala, ješitní, nevědí co se svým životem, nemají pro co žít, jen mají pro co umřít. Tak válčí. Dokazují si svoji identitu zbraněmi, mocí, kamkoliv patřit.
A každá válka potřebuje nějakou ideu. A islám se náramně hodil. Protože teď jede, dá se dobře zneužít výkladem o ospravedlnění násilí. Vyznává ho spousta lidí, což vždycky nahání strach. A velký plus je, že západní svět o něm nic moc neví.
Proto mě vždycky rozhodí, když slyším, že by se měli šátky zakázat, nejíst kebab a prostě ty islamisty kolem nás tak trošku držet v odstupu.
Můžeme zakázat nosit šátky, ale nezakážeme tím vyznání. Represe způsobuje negativní reakci. A to oni chtějí. Strach z burek. Strach z islámu.
Vzpomeňme si na křesťanské války v dávné minulosti. Nepamatuji se, že by se zakazovalo nosit kříže, kněžím kolárky, zakazovali se stavět kostely. Křesťanství není hrozba.
Islám je regulérní náboženství, které zde vzniklo již v 7. století. Každý člověk má právo na svobodu vyznání. Upřímně mě osobně je úplně fuk, že se soused modlí 5x denně na koberečku. Můj život to nějak neovlivňuje. Co by mi ale nebylo úplně fuk, kdyby mě nutil abych se na tom koberečku modlila s ním. A to on nedělá. Není islamista jako islamista. Jsou dobří a jsou zlí lidé. Jedno jakéholiv vyznání.
Každé vyznání, náboženství má svoje. V jednom jsem vyrůstala, jiná jsem poznala později rozličnými způsoby. Nejsem žádného vyznání, ale z každé víry jsem si něco vzala pro sebe. Něčím mne obohatilo. I islám. Vlastně vyznávám jen jednu víru. Víru v lidskost. A ta mi v islámu jako náboženství nechybí, ale v Islámském státě ano. Nebojujeme proti víře islám, ale proti zlu. Zlu pod rouškou tvářící se jako islám. A proto mám z něj obavy.
Dovolím si na konec zmínit pohádku o kůzlátkách. Vlk se převlékne za beránka a zazvoní na kůzlátka, mlíčko jsem vám přinesla. Vlk je Zlo, které se převlékne za islám, někdy si vezme i jiný převlek, třeba rudý a přichází se slovy, přinesl jsem vám jediného boha, jedinou ideu. Je hrozba beránek? Já vím, že jít po povrchu věci je jednodušší. Řešení není jít po všech beránkách. Ale rozpoznat vlka a neotevřít mu. Nevpustit zlo.

Autor: Tamara Roubíčková | pátek 16.1.2015 9:01 | karma článku: 18,16 | přečteno: 3189x
  • Další články autora

Tamara Roubíčková

Proč se o duševním zdraví nesmí mluvit?

Osobně mě střelec nezajímá. Zajímá mě duševní zdraví lidí, kteří dokáží zastřelit tátu s dítětem a za necelý týden zastřelit dalšího tátu. Tentokrát svého a pak sebe. Touto kauzou se táhne jako červená niť vztah otec - dítě.

16.1.2024 v 10:43 | Karma: 18,94 | Přečteno: 487x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

Parkování podle barvy

Asi nejsme normální, ale u nás na parkovišti parkujeme auta podle barev. Nejsme domluveni jde, nám to samo. Nikdo nemá stálé místo. A nejsme jediní. Zde jsou důkazy. Občas nám to někdo trošku zkazí...

1.9.2023 v 9:39 | Karma: 21,04 | Přečteno: 656x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Proč jdu stále stejnou cestou a baví mě to?

Jeden čas jsem pravidelně jednou týdně chodila na procházky vždy stejnou cestou z Ládví okolo Vltavy a zpět. Mnoho lidí se mě podivně ptalo, proč stále chodím tu samou trasu. Vždy jsem něco zamumlala.

28.8.2023 v 9:26 | Karma: 11,47 | Přečteno: 212x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Rozděl a panuj

Každá ideologie, potažmo válka, má ve své minulosti nějaké rozdělení společnosti. Sever proti Jihu, bílí proti černým, Židé proti Árijcům, apod. A je úplně jedno z jakého důvodu. Ale vždycky to byla povznášející teorie: Lepší lidé

19.11.2021 v 9:47 | Karma: 23,45 | Přečteno: 418x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

O odcházení

Vzpomínám si, jak jsme jako malí děti blbli s tátou, prali se, házeli po sobě polštáře. Bitva gradovala, když otec najednou zařval: "A dost!" Absolutně jsme nechápali. Proč? Odpověď byla jasná. V nejlepším se má přestat.

10.11.2021 v 9:33 | Karma: 16,43 | Přečteno: 594x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1320x
Ta, která se ptá, proč věci jsou tak jak jsou.

Seznam rubrik