Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem ta, co zdržuje u pokladny frontu

Znáte to, když někdo zdržuje u kasy, určitě má nezvážené ovoce, špatně si spočítal nákup a chybí mu hotovost, anebo zapomněl pin. No, mě se tohle stát nemůže, na všechno si dávám pozor, ale přece je jedna věc, kdy i já jsem zdržující zákazník a těch pár neznámých lidí za mnou ve frontě nevěřícně kroutí hlavou.

Jde o to, že nevím co si kupuji. Tedy já vím, že je to křupavoučké, krásně to voní, rozplývá se to na jazyku. Ale legrace končí u pokladny.

„Tak copak to máte“, zeptá se nevinně prodavačka a získává tak náskok, že si vzpomene na ten zpropadený číselný kód, který za všechno může, dříve, než já na název toho nebetyčně dobrého pečiva. Sakra, teď mě dostala, je to plundrový čtverec, rolka, pletenec, nebo snad závin, či hřeben? Vykoktám, že je to něco s tvarohem. Nebo snad s pudingem? Pro co jsem se vlastně u regálů s pečivem rozhodla? Byla jsem v takové extázi z vůně a chutě, že jsem nevěděla co vybrat dřív a rozhodnout se na co mám více chuť, mi dalo docela práci.

Prodavačka mě probodne očima, ona ani neví, co si kupuje. V podobném souznění se zavlní i fronta a všechny pohrdavé pohledy se upřou na mne. Jsem ta zdržující. Jaká potupa. V tom zvedne paní pokladní mé pečivo a zahuláká na vedlejší pokladnu jakej, že je to kód. Pokladní od vedlejší kasy to vždycky ví. Nebo v horším případě začne listovat cedulemi nad pokladnou a dává mi tak čas, vzpomenout si, co si to vlastně kupuji.

To musím vyřešit, rozhodla jsem se. Musím si pečlivě zapamatovat název a cestou k pokladně si to opakovat. Jenže zapamatujte si to, když se vám stále do mysli vkrádají důležitější věci, třeba nové uspořádání světa. Úplně vytěsní nějaký kus žvance s divným názvem, jako je třeba plundra. Ale jak jsem brzy pochopila, situaci to neřeší. I když uvedete doslovnej název, prodavačku to většinou na číselnou kombinaci čísel nepřivede.

Jednou jsem se snažila situaci zachránit přátelským rozhovorem. Usmívám se a říkám:“ To je hrozný, zapamatovat si takovejch kódů“. Paní se na mě podívala a bylo na ní vidět úlevu, že jí někdo chápe. „125 kódů musíme znát nazpaměť“. Vyvalila jsem oči, jako důkaz údivu a porozumění, ale v duchu jsem si říkala, že určitě těžce přehání. Pak jsem další den zase stála ve frontě, a z nudy jsem spočítala cedule nad pokladnou. Je jich 10, na každé ceduli je 9 výrobků z jedné strany. Velká násobilka není moje hobby. Ale spočítala jsem víc jak 125. No, i když poslední dvě cedule mají, myslím že prázdné.

Napadlo mě, že bych si mohla dát patentovat hru „Jak se stát prodavačkou“, čtverečky 10x10, v kterých by byl nákres pečiva či ovoce a zeleniny, tam byste napsali 5-místný kód a kdyby souhlasil, přiskakovali by body. Být dneska za pokladnou vyžaduje opravdu vyšší IQ. A to jsme si mysleli, že technika člověku ulehčuje práci, a že za pokladnou může sedět kdejaká sousedka s pouhou základkou.

Tak nic, ale těch křechkej propečenej závinů s roztékající se čokoládou se prostě nevzdám i za cenu toho, že jsem ta co zdržuje frontu.

 

 

Autor: Tamara Roubíčková | pátek 30.1.2015 9:18 | karma článku: 18,28 | přečteno: 1879x
  • Další články autora

Tamara Roubíčková

Proč se o duševním zdraví nesmí mluvit?

Osobně mě střelec nezajímá. Zajímá mě duševní zdraví lidí, kteří dokáží zastřelit tátu s dítětem a za necelý týden zastřelit dalšího tátu. Tentokrát svého a pak sebe. Touto kauzou se táhne jako červená niť vztah otec - dítě.

16.1.2024 v 10:43 | Karma: 18,94 | Přečteno: 487x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

Parkování podle barvy

Asi nejsme normální, ale u nás na parkovišti parkujeme auta podle barev. Nejsme domluveni jde, nám to samo. Nikdo nemá stálé místo. A nejsme jediní. Zde jsou důkazy. Občas nám to někdo trošku zkazí...

1.9.2023 v 9:39 | Karma: 21,04 | Přečteno: 656x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Proč jdu stále stejnou cestou a baví mě to?

Jeden čas jsem pravidelně jednou týdně chodila na procházky vždy stejnou cestou z Ládví okolo Vltavy a zpět. Mnoho lidí se mě podivně ptalo, proč stále chodím tu samou trasu. Vždy jsem něco zamumlala.

28.8.2023 v 9:26 | Karma: 11,47 | Přečteno: 212x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Rozděl a panuj

Každá ideologie, potažmo válka, má ve své minulosti nějaké rozdělení společnosti. Sever proti Jihu, bílí proti černým, Židé proti Árijcům, apod. A je úplně jedno z jakého důvodu. Ale vždycky to byla povznášející teorie: Lepší lidé

19.11.2021 v 9:47 | Karma: 23,45 | Přečteno: 418x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

O odcházení

Vzpomínám si, jak jsme jako malí děti blbli s tátou, prali se, házeli po sobě polštáře. Bitva gradovala, když otec najednou zařval: "A dost!" Absolutně jsme nechápali. Proč? Odpověď byla jasná. V nejlepším se má přestat.

10.11.2021 v 9:33 | Karma: 16,43 | Přečteno: 594x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1320x
Ta, která se ptá, proč věci jsou tak jak jsou.

Seznam rubrik