Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nepaříš? Nežiješ!

       V 18cti letech, když jsem se dostala z izolace, v které jsem vyrůstala díky přísné křesťanské výchově, jsem začala poznávat život i tam „venku“. Způsob užívání si života byl dosti rozdílný. Zjistila jsem, že je pravidlem jít v pátek večer zapařit, že se skoro celá společnost naloží do lihu. Zatímco já jsem se ten večer vždy ztišila a pokorně očekávala svatý den se zpěvy, modlitbami a někdy i půstem.

       Jakmile se mi otevřel svět, skočila jsem do víru dění. Byl to odvaz. Hudba hrála naplno, v líně táhnoucím se dýmu cigaret, se sklenkou alkoholu v ruce jsem smývala vopruz uplynulého týdne v práci, pohledy nepříjemných prodavaček, zachmuřené pohledy lidí chodící městem, nudu všedních dní a večerů. Co bylo úplně nejlepší, byla soudržnost v partě, nic se neřešilo, jenom jsme se smáli a předháněli se v tom, kdo udělá větší trapas a blbinu.

        Měla jsem plno prima historek z pařeb pro pobavení přátel. A když se mě někdo zeptal, co jsem dělala, měla jsem se čím pochlubit, a vidět uznání v očích tazatele. Zvedalo mi to sebevědomí. A měla jsem pocit, že skutečně žiju, naplno. Navíc jsem hltala životopisy slavných, jak jejich život byla jedna velká jízda. Tak nějak jsem měla pocit, že díky jejich bohémskému přístupu k životu, se jim otevřeli tvůrčí a umělecké schopnosti. Měla jsem plno přátel, kteří mě brali.

        Existuje několik druhů přátelství. Těch pravých s velkým pé, má každý člověk 2-3. Víc ne. Nevím proč to tak je, ale je. Pak jsou facebookový přátelé. Těch je o „trošku“ víc. To je kapitola sama o sobě. A pak jsou to pařící přátelé. Těch je taky hodně. O přátelství hodně mluví. Kromě užívání si alkoholu na diskotéce, smyslu pro humor, blbnutí, se dá s nimi velmi dobře pokecat, zafilozofovat, ale to je asi tak všechno. Chcete-li o ně přijít, přestaňte s nimi chodit pařit.

        Každého člověka navštěvuje Faust. Ten můj měl v jedný ruce cigaretu, v druhé skleničku alkoholu, vlnil se v rytmu osmdesátek a říkal: „Jdem pařit a budeš mít pocit, že ten život opravdu stojí za to.“ A já za ním šla jak krysa za Krysařem. Právě proto osobně nazývám takový „přátelé“ faustíci. Paření má pro ně obrovský význam. Vzpomínám na jednoho kamaráda, který, když si bral hypotéku, tak jednou z podmínek bylo, aby mu zbyli 4 litry měsíčně na paření.

       Zkuste jim odmítnout z důvodu, že radši máte chuť se v pátek večer rozvalit v křesle, zapálit svíčku a číst si v tichu historii filozofie. Jste odepsaní. Ale jen na chvíli. Zase přijdou a zvou. Vzpomínám si na jednu pařící kamarádku, jak mě v hospodě, kde trávila skoro každý večer, kde na baru usínali šílený smažky, snažila vyburcovat: „Tamaro, musíš konečně začít žít!“ A to jsem jako mrtvola ani zdálky nevypadala

           Slyšela jsem kdysi o slově žít, a jeho předponách. Užívat si, je složenina „u“ a žít. Naznačuje to být u života. Synonymum je vedle, blízko, před…životem. Slovo prožít je složenina slov „pro“ a žít. Významově to lze chápat i jako prodělat život, skrz naskrz, projít. Chci život prožívat. A někdy stačí, že člověk dejchá. To je známka žití. Život má cenu již sám o sobě.

              Přemýšlela jsem, jestli se o životě poustevníka někde v horách, ve srubu dá říci, že jeho život nestojí za nic. Nepaří, jenom čumí na hory a na západ slunce. Nedá, jeho život má stejnou cenu jako pařiče ve městě s diskotékou. Možná, že ten život prožívá daleko víc.

               Přišla jsem na to, že život neprožívá ten kdo má víc zážitků, víckrát se opil, ale ten kdo umí život cítit, vychutnat si svět kolem sebe, vychutnat si ranní kávu. Ten koho pobaví, že mu cestou ráno do práce po sídlišti přeběhl zajíc.

               Samozřejmě, že jsem pařit nepřestala. Občas potřebuju smýt z hlavy harddisk. Ale už vím s kým. A nemyslím si, že díky tomu žiju naplno.

              

 

Autor: Tamara Roubíčková | čtvrtek 26.2.2015 12:48 | karma článku: 14,38 | přečteno: 982x
  • Další články autora

Tamara Roubíčková

Proč se o duševním zdraví nesmí mluvit?

Osobně mě střelec nezajímá. Zajímá mě duševní zdraví lidí, kteří dokáží zastřelit tátu s dítětem a za necelý týden zastřelit dalšího tátu. Tentokrát svého a pak sebe. Touto kauzou se táhne jako červená niť vztah otec - dítě.

16.1.2024 v 10:43 | Karma: 18,94 | Přečteno: 487x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

Parkování podle barvy

Asi nejsme normální, ale u nás na parkovišti parkujeme auta podle barev. Nejsme domluveni jde, nám to samo. Nikdo nemá stálé místo. A nejsme jediní. Zde jsou důkazy. Občas nám to někdo trošku zkazí...

1.9.2023 v 9:39 | Karma: 21,04 | Přečteno: 656x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Proč jdu stále stejnou cestou a baví mě to?

Jeden čas jsem pravidelně jednou týdně chodila na procházky vždy stejnou cestou z Ládví okolo Vltavy a zpět. Mnoho lidí se mě podivně ptalo, proč stále chodím tu samou trasu. Vždy jsem něco zamumlala.

28.8.2023 v 9:26 | Karma: 11,47 | Přečteno: 212x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Rozděl a panuj

Každá ideologie, potažmo válka, má ve své minulosti nějaké rozdělení společnosti. Sever proti Jihu, bílí proti černým, Židé proti Árijcům, apod. A je úplně jedno z jakého důvodu. Ale vždycky to byla povznášející teorie: Lepší lidé

19.11.2021 v 9:47 | Karma: 23,45 | Přečteno: 418x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

O odcházení

Vzpomínám si, jak jsme jako malí děti blbli s tátou, prali se, házeli po sobě polštáře. Bitva gradovala, když otec najednou zařval: "A dost!" Absolutně jsme nechápali. Proč? Odpověď byla jasná. V nejlepším se má přestat.

10.11.2021 v 9:33 | Karma: 16,43 | Přečteno: 594x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1320x
Ta, která se ptá, proč věci jsou tak jak jsou.

Seznam rubrik