Smajlinismus

21. 10. 2015 9:00:00
Šla jsem navštívit svého bratra. Otevřel dveře a mile říká: "Sem se chodí jenom s úsměvem." Ok, opáčila jsem, otočila se a odešla domů. Nebylo mi do smíchu.

Četla jsem jednu anketu, čeho si nejvíc ceníme na partnerovi. Na prvním místě byl s přehledem smysl pro humor. Překvapilo mě to. Je úplně jedno, jaký to je člověk, jaký má srdce, hlavně když se umí chechtat. Haha, miláčku, dneska se nikdo nezastal jednoho kolegy v práci, ani já, byla to děsná sranda, beru to s humorem. Jen tak pro zajímavost, při podobné anketě, asi před 15-cti lety, stavěli partneři na první místo inteligenci.

Otevřu-li dneska jakákoliv média, časopisy, všude se na mne valí teorie, buďte pozitivní, usmívejte se, berte to vše s humorem, bude se vám dařit líp. Pak ale moc nechápu, proč stouplo užívání antidepresiv za poslední roky o desítky procent.

Ptala jsem se jednoho taxikáře, který jezdí již několik let celé noci až do rána, do které nemocnice nejvíc jezdí houkaček. Čekala jsem nějakou velkou pražskou nemocnici, a moc jsem se nemýlila. K mému údivu to byla ale psychiatrická nemocnice v Bohnicích. Houkačky, policejní vozy tam v podstatě v noci stojej u vjezdu frontu.

Nemám nic proti tomu, všichni se od rána do večera klidně lámejte v pase, smějte se vždy a všemu. Vyznávejte humor na prvním místě. Ale nenuťte k tomu ostatní. Mě. Připadá mi to jako druh náboženství. Humor je můj bůh, moje všechno. Tak jako jehovisté chodí a hlásají "věř v dobro", tak podobně chodí smajlinisté a hlásají "usmívej se".

Toto hnutí vzniklo teprve nedávno. Pamatuji si, jak po revoluci přišel nadřízený a říká, tak tu máme ameriku, kíp smajlink. Nepamatuji se, že by mě někdo před revolucí žádal o úsměv. I když "vždy s úsměvem" měli již na vstupence do divadla Voskovec a Werich. Upřímně, když jdu na úřad něco vyřídit, modlím se, aby tam byl někdo normální, kdo to se mnou hladce vyřídí. Nejvíc se hrozím úřednice, co mě s úsměvem pošle někam. Absurdní mi přišlo, když mě nabádal do pozitivismu a veselí jeden známý s tikem. To mi "veselý" nepřišlo. S čím kdo zachází, tím také schází.

Dokonce jsem někde četla, že, světe div se kde, v Americe vyšla kniha, jak je smutek negativní a nastane-li, je nutné ho ihned řešit psychofarmaky. Je velice populární. Někdo pochopil, že farmaceutický průmysl má v poslední době největší obrat, a smutek velmi dobře vydělává. Objeví-li se, musí se odstranit. Žádá se veselost, široký úsměv a vaše peníze za psychofarmaka. A paradoxně si prý Američanky pouštěj slznej film, aby se vyplakali a uvolnili stres.

Ještě nedávno jsem na úvodní otázku, jak se máš, zásadně odpovídala, že špatně. Většinou se hned rozvinul spontánní rozhovor, který nebyl o počasí. Pamatuji si jak v jedné asijské zemi, kde se mě někdo zeptal hauárju, jsem odpověděla počeštěně hárd. Dotyčný se tomu začal strašně moc smát. Přišlo mu to hrozně vtipný, originální. Dneska už si to netroufnu. Všichni se hned zaleknou a většinou reagujou slovy, že jsem vyhořelá a měla bych s tím něco dělat. Vyhořelost je trendy slovo. Když se na mne valilo ze všech stran, něco málo jsem si o tom nastudovala. A nestačila se divit. Pak jsem většinou dotyčnému pokládala otázku, co je vyhořelost. Ještě nikdo mi neodpověděl správně. Maximálně ze sebe vysoukali jednu větu typu, noo nic tě nebaví...apod.

Nedávno jsem se hrabala v latinsko-českém slovníku a padl mi zrak na slovo humor. V latině to znamená vlhkost. Přišlo mě to symbolický. Všichni víme jak to "nasucho", když to dře, není ono.

Humor je cesta, není to cíl. Humor pomáhá přežít těžké situace. Ale někdy se dostáváme do těžkých situací, protože si myslíme, že všechno musíme brát s humorem, být šťastní. Jo, "jsem nešťastná z toho, že nejsem šťastná." Je čas radosti a je čas smutku. Rovnováha. Je-li radosti moc, na jedné z misce vah, vylítne do výšin druhá váha misky se smutkem. Pak se snažíme vyrovnat váhu antidepresivy.

Nechci humor za každou cenu. Možná proto jsme založili s podobně založenými přáteli, co si nehrajou na nic, ani na veselí, šťastní lidi, negativní klub. Motivem bylo, když jedna z nás rozplakala personálního psychologa v zaměstnání nevhodnou otázkou. Milujeme srdíčka, zdrobnělinky a celej svět, i když celej svět nemiluje nás. Naší hymnou je písnička od Hanky."je naprosto nezbytné, aby nebe bylo blankytné". Vyžadujeme od ostatních lidí škleb. A je nám fajn.

Autor: Tamara Roubíčková | středa 21.10.2015 9:00 | karma článku: 24.75 | přečteno: 1917x

Další články blogera

Tamara Roubíčková

Proč se o duševním zdraví nesmí mluvit?

Osobně mě střelec nezajímá. Zajímá mě duševní zdraví lidí, kteří dokáží zastřelit tátu s dítětem a za necelý týden zastřelit dalšího tátu. Tentokrát svého a pak sebe. Touto kauzou se táhne jako červená niť vztah otec - dítě.

16.1.2024 v 10:43 | Karma článku: 18.94 | Přečteno: 483 | Diskuse

Tamara Roubíčková

Parkování podle barvy

Asi nejsme normální, ale u nás na parkovišti parkujeme auta podle barev. Nejsme domluveni jde, nám to samo. Nikdo nemá stálé místo. A nejsme jediní. Zde jsou důkazy. Občas nám to někdo trošku zkazí...

1.9.2023 v 9:39 | Karma článku: 20.85 | Přečteno: 654 | Diskuse

Tamara Roubíčková

Proč jdu stále stejnou cestou a baví mě to?

Jeden čas jsem pravidelně jednou týdně chodila na procházky vždy stejnou cestou z Ládví okolo Vltavy a zpět. Mnoho lidí se mě podivně ptalo, proč stále chodím tu samou trasu. Vždy jsem něco zamumlala.

28.8.2023 v 9:26 | Karma článku: 11.47 | Přečteno: 209 | Diskuse

Tamara Roubíčková

Rozděl a panuj

Každá ideologie, potažmo válka, má ve své minulosti nějaké rozdělení společnosti. Sever proti Jihu, bílí proti černým, Židé proti Árijcům, apod. A je úplně jedno z jakého důvodu. Ale vždycky to byla povznášející teorie: Lepší lidé

19.11.2021 v 9:47 | Karma článku: 23.45 | Přečteno: 415 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.52 | Přečteno: 574 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 527 | Diskuse
Počet článků 35 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1320
Ta, která se ptá, proč věci jsou tak jak jsou.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...