Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mezi bagatelizací a panikou je tenká hranice

Ta hranice není jasně daná, nelze jí pevně ustanovit žádnou vládou, žádné jasně dané normy od WHO neexistují. Existuje jenom zdravý selský rozum. A ten mi říká, že štěstí přeje připraveným. Bezpečnost a prevence není panika.

Panika je, když se zákazníci doslova perou o toaletní papír a kradou si ho z nákupních košíků. Panika je, když někdo šíří názor, že Babiš nás uvádí do krizového stavu, proto, aby si urychleně mohl vydávat svoje vlastní zákony.

                Před několika dny jsem si v práci vzala roušku. Vyvolala jsem rozruch. "Máš snad koronavirus? Ne? Tak co panikaříš." Odpověděla jsem, že nemocná nejsem, ale jdu odsávat pacienta na dýchacím přístroji (koronavirus neměl) a vzít si na to ústenku je standard. Kolegyně se uklidnili. Když někdo jezdí na kole a bere si helmu, nikdo to nebere jako projev paniky. Bagatelizace a zlehčování jsou někdy nebezpečnější než panika.

                Možná jsme nezačali včas nosit roušky, protože jsme nechtěli podlehnout panice. Hlavně poté, co si pár lidí nakoupilo několik balíků navíc, a byli odsouzeni. Chápu je. Jsou lidé, kteří se cítí líp, když mají doma zásoby. Hromadění je běžná věc. A podporují ekonomiku. A navíc máme tu svobodu. Přesto jsme čekali s nošením ústenek, až nám to někdo nařídí. Pozůstatky totality.

                Nevím co je pravdy na tom, že koronavirus mi proleze rouškou do pusy. Ale určitě mi tam neprolezou jiný potvory, které by v této době nebylo fajn chytit a oslabit si tak organismus. Nosím roušku, protože nemám ráda, když na mě někdo prská. Nerada já prskám na ostatní.

                Na hranici se dlouho pohybují lékaři, politici, vědci apod. Dnes jsem četla článek vydaný před dvěma lety, kde lékař řekl, že na chřipku umírá u nás 1500 lidí ročně. To je v průměru 125 lidí měsíčně. Přímo v tom článku hrozil prstem. Před měsícem šlo o banální chřipku. Nyní lékaři začínají mluvit pravdu, že chřipka je smrtelná v souvislosti s jinými nemocemi a u rizikových osob. Kdyby mladý zdravý člověk zničehonic umřel na obyčejnou chřipku a lékař by jako příčinu úmrtí napsal pouze chřipka, tak jde k soudu. Ještě nikdy jsem neslyšela, že by mi někdo řekl, že jeho dědeček či babička zemřel jen na chřipku.

                Je to nedávno, co Greta panikařila, že lidstvo vyhyne na globální oteplování. Teď lidstvo aktuálně vymírá a Greta je zticha. Ale možná se někde objeví Gretin dědeček a napadne Čínu, že mu zkazila stáří.

                Čína dala světu papír, střelný prach, kompas. V posledních letech nám celkem pravidelně dává nějaký nový vir, který je čím dál víc zákeřnější. To se mi zdá dost podezřelé. Celkem hodně čtu a celkem to rychle zapomenu, ale na článek o čínských trzích, který jsem četla již dávno, nezapomenu dodnes. Psi, všelijaká havěť, mrtvý mezi živými, na místě ožehování lampou. Je to dost nechutné a dost prasárna. Možná se zvířata a příroda za tohle nelidský a brutální zacházení se zabíjením zvířat mstí nám lidem v podobě virů. A nikdo s tím nic nedělá. Dezinfekce brutalitu neřeší.

                Taky mě fascinuje, že Asie neumí používat kapesníky. Pátrala jsem, jak to dělají, když se chtějí vysmrkat. Jestli tu nudli nechají stéct do pusy. Prý se vzdálí do ústraní. Ve městě ústraní není. V tramvaji také ne. Když jsem jezdila hlídat děti, brala jsem si tuny buničiny, protože dětem tekly nudle skoro nepřetržitě. Nedovedu si představit, že by to bylo v Asii a já je nechala unudlaný s mokrýma tričkama. Nebo je při každým utření táhla v lese kdovíkam. Afriku učíme používat kondomy, Asii bysme měli naučit používat hygienické papírové kapesníčky na jedno použití.

                Ani ta Itálie není nejčistotnější. Byla jsem celkem v hodně zemích u moře, ale každý mi jistě potvrdí, že tam bylo moře nejšpinavější. Výkaly normálně plavaly v moři. A to nemluvím o krásných Benátkách. Tam má kanál hned 2 významy.

                Možná to řeší jenom Batman, netopýří muž. Vyslal na ta hříšná, špinavá města netopýry. A zkřížil je s luskounama, aby člověk dostal vir dřív, než luskne prsty.

                Dokonce jsem slyšela teorii, že jde o virový terorismus z Číny. Vymysleli zákeřný vir s dlouhou životností, který se rychle a daleko šíří. Předchozí viry k nám jaksi nedoputovaly. Sami se nakazili také, ale nepočítali, že tak moc. A najednou prý vědí i jak se léčí. Nahrává tomu i to, že se stále hledá pacient nula.

                Anebo nám tu malou potvůrku poslal někdo tam nahoře, abychom trochu ten svět přibrzdily, vykašlaly se na bombastický akce, kecly si doma na zadek, byly spolu jen tak a jen tak si povídaly.

                A nehonily pořád ty peníze. Ale zase pokud řešíme úbytek financí a nedostatek roušek, tak jsme na tom ještě dobře. Horší by bylo, kdybychom řešili nedostatek rakví a přebytek mrtvých těl.

Autor: Tamara Roubíčková | čtvrtek 19.3.2020 9:00 | karma článku: 12,67 | přečteno: 220x
  • Další články autora

Tamara Roubíčková

Proč se o duševním zdraví nesmí mluvit?

Osobně mě střelec nezajímá. Zajímá mě duševní zdraví lidí, kteří dokáží zastřelit tátu s dítětem a za necelý týden zastřelit dalšího tátu. Tentokrát svého a pak sebe. Touto kauzou se táhne jako červená niť vztah otec - dítě.

16.1.2024 v 10:43 | Karma: 18,94 | Přečteno: 487x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

Parkování podle barvy

Asi nejsme normální, ale u nás na parkovišti parkujeme auta podle barev. Nejsme domluveni jde, nám to samo. Nikdo nemá stálé místo. A nejsme jediní. Zde jsou důkazy. Občas nám to někdo trošku zkazí...

1.9.2023 v 9:39 | Karma: 21,04 | Přečteno: 656x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Proč jdu stále stejnou cestou a baví mě to?

Jeden čas jsem pravidelně jednou týdně chodila na procházky vždy stejnou cestou z Ládví okolo Vltavy a zpět. Mnoho lidí se mě podivně ptalo, proč stále chodím tu samou trasu. Vždy jsem něco zamumlala.

28.8.2023 v 9:26 | Karma: 11,47 | Přečteno: 212x | Diskuse| Fotoblogy

Tamara Roubíčková

Rozděl a panuj

Každá ideologie, potažmo válka, má ve své minulosti nějaké rozdělení společnosti. Sever proti Jihu, bílí proti černým, Židé proti Árijcům, apod. A je úplně jedno z jakého důvodu. Ale vždycky to byla povznášející teorie: Lepší lidé

19.11.2021 v 9:47 | Karma: 23,45 | Přečteno: 418x | Diskuse| Společnost

Tamara Roubíčková

O odcházení

Vzpomínám si, jak jsme jako malí děti blbli s tátou, prali se, házeli po sobě polštáře. Bitva gradovala, když otec najednou zařval: "A dost!" Absolutně jsme nechápali. Proč? Odpověď byla jasná. V nejlepším se má přestat.

10.11.2021 v 9:33 | Karma: 16,43 | Přečteno: 594x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1320x
Ta, která se ptá, proč věci jsou tak jak jsou.

Seznam rubrik